Upozornění: poslední kus skladem!
Datum dostupnosti:
Tento projekt jsme v roce 2019 podpořili částkou 100 000 Kč.
Mental Café je pojízdná kavárna zaměstnávající osoby s postižením na pozicích baristů. Cílem kavárny je setkávání veřejnosti s osobami s postižením na běžných místech, v běžných situacích a bourání předsudků s tím spojených. Pro zjednodušení logistiky potřebujeme vůz, který by umožnil transport mentálně postižených baristů, jejich supervizorů, ale také potřebného vybavení, zejména coffee-biků.
Od roku 2013, kdy proběhl křest prvního kavárenského vozíku Mental Café, se hodně změnilo. Provozujeme dva stánky na kolech tzv. „coffee – biky“ a vlastní dva „Mental Cafe stoly“ využívané při akcích uvnitř budov. Taky máme dvě stálá prodejní místa na Vyšší odborné škole sociální (Zelená 40a, Ostrava) a ve firmě Innogy (Varenská 51, Ostrava). Spolupracujeme na řadě míst, kde to v Ostravě žije. Naší snahou je hledat a vytvářet nové příležitosti a pracovní místa pro baristy - osoby s mentálním postižením. Začátek roku trávíme převážně ve firmách a na plesech. Od jara do léta nás uvidíte na jarmarcích, sportovně a kulturně laděných akcích. Koncem roku rozsvěcujeme stromečky na nejrůznějších náměstích a místech.
Měsíčně provozujeme kavárnu až na 60 - ti akcích. Organizujeme vše dobře a s předstihem, ale přesto míváme hlavně problémy s převozy a dopravou. Loni jsme darem získali přívěsný vozík, ale osobní vozy supervizorů na něj nestačí. Pro celkovou logistiku projektu Mental Café bychom potřebovali užitkový vůz. Jako ideální vidíme Toyotu Proace L2 2,0 D 4D 120 s tažným zařízením. Vešel by se do ní celý pracovní tým i veškeré vybavení kavárny a s přívěsným vozíkem převezeme najednou klidně oba stánky. Tímto způsobem by se snížily náklady spojené s dopravou a ušetřil čas i energie lidí. I jiný ojetý vůz stejných vlastnostmi povede na naší cestě k témuž cíli! Šířit emoce s vůní kávy!
Co potřebujeme?
Starý transporter nebo získat finance na jeho pořízení!
Na 60 akcí měsíčně najedeme 6000 km, užitkovým vozem ušetříme 115 hodin měsíčně času a 15 000 Kč měsíčně - 180 000 Kč/rok.
Příspěvek ve výši nám pomůže vyřešit:
100 000 Kč = transporter, co vyřeší naší logistiku napořád
140 Kč = náklady na pořízení auta na jednu akci v roce
3-4 Kč = náklady na benzín na km / 75 hodin měsíčně úspora času pro řidiče,
40 hodin měsíčně úsporu času pro pomáhajícího baristu / energie lidí (nevyčíslitelná) :-)
Děkujeme!
Darovat finance můžete platební kartou (pomocí dárcovské peněženky) nebo bankovním převodem na transparentní účet u FIO banky: 2400680446/2010 . Projekt má variabilní symbol 1607.