Tento produkt již není na skladě
Upozornění: poslední kus skladem!
Datum dostupnosti:
Tento projekt jsme podpořili v roce 2018 částkou 36 000 Kč.
Etiketa pro děti s autismem
Vypadám jako běžné dítě, ale jsem divný, jsem asociální. Nevím, kdy mám pozdravit. Nechápu to, co vidím, marně se snažím pochopit to, co slyším, neumím čekat. I ta nejmenší změna mě ničí. Když se mám někomu podívat do očí, je to pro mě fakt obtížné. Potřebuji se učit, jak nebýt mimozemšťan. Učím se tyto základní věci, i když už jdu pomalu na střední…
Mnoho rodičů a odborníků čeká na to, až z toho „divného chování“ dítě vyroste. S dítětem může být potom zacházeno jako se zdravým, rozmazleným, tvrdohlavým nevychovancem. Ale ono není divné, jen má potíže v komunikaci a sociálním chování, což je v rozporu s dobrým intelektem a řečovými schopnostmi. Aspergerův syndrom a vysoce funkční autismus není nemoc, ale handicap.
Co stresuje děti s Aspergerovým syndromem a vysoce funkčním autismem?
Přijetí jiných pravidel než vlastních, trpí sociální slepotou.
Těžko přijímají změny. Vadí jim přemístění předmětů, změna nebo přerušení jejich oblíbené aktivity, změna prostředí (divadlo, bazén apod.).
Často projevují nepřiměřené emoční reakce (na drobné podněty reagují až agresivně, křičí, rozčilují se nebo reagují nepřiměřeným pláčem).
Nechápou pravidla her, neumí počkat, až na ně přijde řada, chtějí hrát stále nebo je hra vůbec nezajímá.
Když mluví, používají zvláštní výrazy, pořád povídají o svých zájmech, jsou k nezastavení, neposlouchají ostatní, když jim něco vyprávějí.
Většina z nich má zvláštní zájmy, jdou do hloubky tématu. Dopravní systémy, válečné strategie, mapy světa,… Oblíbená kniha je často encyklopedie.
Právě proto, aby se děti naučily lépe orientovat v sociálních dovednostech, připravili jsme pro ně tzv. kroužek etikety pro děti s autismem, kde si budou nacvičovat typové modelové situace.
Kroužek bude probíhat pro 15 dětí školního věku, 1 hodinu týdně. K výuce potřebujeme 1 speciálního pedagoga, 2 asistenty, různé interaktivní pomůcky. Děti budeme natáčet a pak jim budeme vysvětlovat situace a ukazovat zlepšení.
Jak finanční prostředky využijeme?
900 Kč umožní hodinový kroužek skupině 15 dětí s autismem
500 Kč umožní nakoupit pomůcky a materiál na hodinu kroužku pro 15 dětí
400 Kč uhradí lektorné na hodinu kroužku (1 speciální pedagog, 2 asistenti)
Darovat finance můžete platební kartou (pomocí dárcovské peněženky) nebo bankovním převodem na transparentní účet 2400680446/2010 s variabilním symbolem projektu 1605.